#1 Online inchecken via Booking.com
Wist je dat Bookingplanner je toegang geeft tot de online check-in-functie van Booking.com? Door deze optie te activeren, kan je je gasten de mogelijkheid bieden om online in te checken voor boekingen via Booking.com. Hoe werkt het? Je gasten krijgen 48 uur voor aankomst een automatische e-mail of andere melding waarin ze worden verzocht om hun persoonlijke gegevens op te geven die nodig zijn om in te checken. Vervolgens ontvangen ze verdere informatie over jouw incheckprocedure, waaronder instructies voor het verkrijgen van de sleutels.
Dit is een echte win-win! Zowel jij als je gast besparen kostbare tijd, aangezien de persoonsgegevens op voorhand al zijn verzameld en geverifieerd. Dankzij onze two-way-integratie met Booking.com worden de gegevens meteen doorgestuurd naar Bookingplanner. Ontdek meer over deze functionaliteit in ons helpcenter*.
* Je hebt een MyStardekk account nodig om ons helpcenter te kunnen bezoeken. Heb je er nog geen? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier en we zullen er een voor je aanmaken!
#2 Vlot facturatieproces
Afhankelijk van hoe je je folio's indeelt, kan je een factuur maken per reservering, per accommodatie of zelfs meerdere reserveringen samenvoegen. Het is ook mogelijk om een maandelijkse factuur te maken voor terugkerende zakelijke klanten en de extra's op een bepaalde folio kunnen afzonderlijk aangerekend worden indien nodig. Verplichte kosten die op elke reservering van toepassing zijn, zoals toeristentaks of schoonmaakkosten, worden automatisch aan de factuur toegevoegd volgens je instellingen. Voor maximaal comfort kan je werken met een Payment Service Provider om online betalen mogelijk te maken. Als bovendien de betaalverzoekoptie in je Bookingplanner-account is geactiveerd, kan je gasten op ieder moment een betaaluitnodiging sturen met één druk op de knop.
Wil je nog meer tijd besparen en fouten vermijden? Je kan je facturatieproces verder automatiseren door Bookingplanner te koppelen met een van onze boekhoudpartners. Dankzij onze integratie met Billit kan je eenvoudig je facturen in het juiste bestandsformaat exporteren en delen met je boekhouder. Dit zal de hoeveelheid papierwerk, tijd en kosten voor jullie allebei aanzienlijk terugdringen!
#3 Makkelijk te beheren groepsreserveringen
Wist je dat je veel tijd kan winnen door wijzigingen in bulk uit te voeren voor groepsreserveringen (reserveringen die uit meerdere kamers bestaan)? Je kan bijvoorbeeld alle kamers binnen de reservering selecteren en ze in één keer in- of uitchecken, het tariefplan wijzigen en extra's of opmerkingen toevoegen. Afhankelijk van de voorkeuren van de gast kan je één folio voor de volledige reservatie gebruiken en alle kosten in één klik factureren of voor elke kamer een aparte folio aanmaken. De extra's kunnen ook apart verrekend worden indien gewenst.
#4 Overzichtelijke lijsten die jouw dagelijkse routine eenvoudiger maken
Wil je in één oogopslag zien wie er die dag aankomt, welke kamers schoongemaakt moeten worden of hoeveel gasten zullen aanschuiven voor het ontbijt? Bookingplanner genereert diverse lijsten die je kan raadplegen en afdrukken via het dashboard of onder rapporten:
- Aankomst- en vertreklijst
Via de aankomst- en vertreklijsten ben je volledig voorbereid op de dag en maak je je service persoonlijker doordat je altijd weet wie er in- of uitcheckt.
- Ontbijtlijst
De ontbijtlijst geeft je een overzicht van alle reserveringen met ontbijt inbegrepen (hetzij als onderdeel van een tariefplan of als extra). Onder rapporten kan je de ontbijtlijst raadplegen voor een bepaalde dag of voor een bepaalde periode.
- Schoonmaaklijst
In deze dagelijkse lijst kan je de schoonmaakstatus van elke kamer zien en bijwerken. Je vindt er ook de actuele bezettingsstatus, het aantal gasten, een herinnering om het beddengoed te vervangen en eventuele opmerkingen (die je via de reservering zelf kan toevoegen).
#5 Minder administratie dankzij automatische rapporten
Bookingplanner maakt verschillende rapporten op die jouw administratieve werklast helpen reduceren en je inzicht verschaffen in hoe jouw accommodatie het doet. Je vindt er statistieken over jouw:
- Omzet
- Bezettingsgraad
- Betalingen
- Reserveringskanalen
- Annuleringen
- …
Ben je verplicht om regelmatig bepaalde rapporten in te dienen bij de overheid, zoals voor de toeristenbelasting? Als je accommodatie gevestigd is in België, Zwitserland of Nederland kan je met Bookingplanner deze gegevens voor de gewenste periode exporteren in slechts enkele klikken.
Wil je meer info over deze of andere Bookingplanner-functies?
Als je nog vragen hebt of Bookingplanner All-in-one gratis wil uitproberen, kan je ons altijd contacteren via onderstaand formulier. Wij staan je graag bij om het meeste uit je Bookingplanner-abonnement te halen!