Waarom is een prijsstrategie essentieel voor hotels?

Als je je prijzen niet afstemt op de markt loop je potentiële boekingen en opbrengsten mis, wat je winstgevendheid kan ondermijnen. Een prijsstrategie is dus een cruciaal onderdeel van de distributiestrategie van je hotel, B&B of vakantiewoning. Door je prijzen aan te passen aan de vraag en andere marktfactoren (dynamische prijszetting) kan je gasten overhalen om bij jou te boeken in plaats van een concurrent en meer verdienen op je reserveringen!

Een succesvolle prijsstrategie houdt in:

  • Je prijzen aanpassen aan wat gasten bereid zijn te betalen.
  • Aantrekkelijke tarieven bieden die zorgen voor meer boekingen.
  • Je bezettingsgraad, omzet en winstgevendheid maximaliseren.

Automatiseer je prijszetting om tijd te winnen

Het probleem met het voortdurend monitoren van de markt en het bijsturen van je kamerprijzen op meerdere boekingskanalen is dat je er gespecialiseerde tools en veel tijd voor nodig hebt. Dat is precies waar onze Pricing Manager van pas komt, jouw snelste weg naar optimale hotelprijzen!

Wat doet Pricing Manager?

  • Dagelijkse prijsaanbevelingen op basis van data, AI & jouw voorkeuren.
  • Onmiddellijke prijsupdates op je OTA's en eigen website via de Channel Manager-integratie.
  • Maximale inkomsten met een minimum aan tijd en moeite, zodat jij je kan richten op je gasten.

Maximaliseer je opbrengsten met de juiste hotelprijzen

Zonder optimale prijzen voor je kamers of vakantiewoning, loop je inkomsten mis. Onze Pricing Manager zorgt ervoor dat je steeds de juiste prijs op het juiste moment aanbiedt voor maximale inkomsten en winst. Je krijgt niet alleen meer boekingen door interessantere prijzen te bieden dan de concurrentie, maar je verdient ook meer per reservering wanneer de vraag groot is.