Waarom is gastencommunicatie zo cruciaal?
Contact houden met gasten draait niet enkel rond informeren. Het zorgt ook voor sterkere klantrelaties en meer klantentrouw. Door de juiste berichten te sturen tijdens het hele gasttraject kan je een meer gepersonaliseerde en onvergetelijke gastervaring bieden.
Bijgevolg zullen gasten meer geneigd zijn om terug te komen en je accommodatie aan te bevelen bij vrienden en familie. Daarom is het essentieel om in contact te blijven met je gasten, vanaf het boeken tot na het verblijf.
Automatiseer de guest journey
Elke boeking vereist een heleboel communicatie: boekingsbevestiging, herinnering met incheckinstructies, welkomstbericht met info rond extra's, bedanking met verzoek om een review achter te laten, factuur of creditnota, verzoek om creditcardgegevens of directe betaling, korting voor volgende reservatie...
Wil je een consistente, professionele communicatie met gasten opzetten zonder daar elke dag uren tijd mee te verliezen? Met geautomatiseerde e-mailcommunicatie in Bookingplanner verstuur je heel efficiënt de juiste informatie bij elke stap in het gasttraject.
Maak verschillende e-mails aan afhankelijk van het type accommodatie en personaliseer ze eenvoudig met je eigen logo en kleuren, zodat ze perfect bij je huisstijl passen. Vervolgens kan je ze gemakkelijk inplannen zodat ze op het juiste moment worden verstuurd, zelfs via verschillende boekingssites.
Leid je gasten moeiteloos door de guest journey:
- Boekingsbevestiging met je contactgegevens
- Voor aankomst: openingsuren balie, parking, check-in instructies …
- Na aankomst: grondplan, extra's bijboeken, ontbijt, info over bar en restaurant ...
- Voor vertrek: veilige reis, check-out instructies, info rond betaling ...
- Na vertrek: verzoek om beoordeling achter te laten, loyaliteitspunten, korting voor volgend verblijf ...
Bespaar tijd met geautomatiseerde berichten naar gasten
Verlies geen kostbare tijd meer met e-mailcommunicatie. Stel je perfect getimede berichten eenmalig in en Bookingplanner regelt de rest! Zo kan jij focussen op andere belangrijke taken.
De voordelen van geautomatiseerde e-mailcommunicatie op een rijtje:
- Bespaar handenvol tijd
- Bouw sterkere relaties op met je gasten
- Verbeter de gastervaring
- Maximaliseer je inkomsten via upselling
- Verhoog de loyaliteit van je gasten
Klaar om je gastencommunicatie te automatiseren?
Als Bookingplanner-klant kan je deze nieuwe functionaliteit activeren in het product zelf of een gratis proefperiode van 90 dagen aanvragen. Gebruik je Bookingplanner All-in-one nog niet? Vraag hieronder je gratis proefperiode van 14 dagen aan.